luni, 4 aprilie 2016

Jucăriile din lemn



În alegerea jucăriilor potrivite vârstei de 6 luni - 1 an și chiar mai mult, ne-am orientat preponderent spre jucării din lemn din mai multe motive:

  • este un material natural, ecologic
  • este 100% reciclabil, refolosibil
  • are o durata de viață foarte lungă, poate distra multe generații de copii
  • jucăriile din lemn sunt simple și stimulează fantezia și creativitatea copilului
  • sunt non-toxice
  • sunt sigure, nu au colțuri ascuțite, în genere nu au bucăți care să se poată înghiți
  • sunt ușor de curățat
Prețul lor, cumpărate ca noi, este destul de pipărat, comparativ cu cele mai uzuale, din plastic, care se găsesc pe orice tarabă, dar merită investiția. Noi am cumpărat un premergător nou de la Loredana și Iani Udvari, pe care îl iubim tare.



Iată și ce utilizare le-au găsit copiii, a fos mare distracție:


În afară de acesta, am achiziționat de la alte mămici diverse jocuri minunate, iar unele piese le mai aveam de la ceilalți copii. O tranșă de jucărele de lemn am găsit duminică in piața Flavia din Timișoara.



Deocamdată Elias le studiază în special prin lins și ronțăit, aruncat dintr-o parte în alta -  arunca, ridică, iar aruncă obiectul mai departe, merge după el, îl ridică, și tot așa mai departe.  În fiecare zi ne ocupăm să îi arătăm diverse utilizări ale lor, numim forme și culori, dimensiuni prin comparație, mare-mic.



L-am suprins ieri pentru prima dată așezând o piesă peste alta. Pentru cineva neimplicat în creșterea unui copil, cu siguranță pare o banalitate și de neînțeles de ce ne bucurăm pentru un lucru atât de puțin semnificativ, însă unui părinte i se pare fascinant dezvoltarea unei micuțe ființe, schimbările de la o zi la alta și procesul de învățare prin care ghidăm copilașul.

Îmi regăsesc bucăți din propria copilărie alături de copiii mei, și ceea ce este cel mai important: exorcizez ceea ce a lipsit sau a fost dureros la mine, sperând să îi cresc pe ei frumos, echilibrat, să fie oameni întregi care să își descopere calea. Joaca ne deschide mintea și sufletul și ne ajută să imaginăm lumi fantastice pe care, cândva, poate le vom aduce, sub o formă, și în realitate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu